Wednesday, August 12, 2009

يوم عيد ميلادنا :)




كانت فكرة مجنونة أووووي اننا نحتفل بعيد ميلادنا في

يوم اول مرة اتقابلنا فيها

رغم انها بجد فكرة منطقية جداً .. احنا اتولدنا فعلاً يوم ما شوفنا بعض

انا حبيت الفكرة وصدقتها لدرجة اني لما حد بيسألني عن عيد ميلادي

بقول

24/6

تلقائياً كده :)

ألذ حاجة بقى يوميها التفانين

اللي كل واحد فينا بيعملها من ورا التاني علشان الاحتفال دا


أول عيد ميلاد لينا سوا

اخدتني في أكتر مكان بحبه في حياتي ..

كان حلم حياتي بس اني اعدي من قدامه

اخدتني بالعربية وغميت عيوني ، ولحد ما وصلنا ودخلنا وانت مغمي عيني

حتى اضطريت البس نضارة شمس كبييييييييييييييرة

علشان الناس ما تقولش علينا مجانين

ودخلنا .. وقعدتني

وانا هموت واعرف انا فين

لحد ما جه الجارسون


وقال " منورين كافيه ريش يا افندم "

" وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااو ريش بجد ؟؟!! انا بقالي سنيييييييييييين بحلم اشوفه واعرفه بحبه اووووووووي وانت كمان بتحبه بس بجد ما تخيلتش ان دي مفاجئتك "

ما قدرتش امسك نفسي وقولت كــــــــــل دا قدام الجرسون

بقى فطسان م الضحك علينا

وانت اتكسفت اووووووووووووي لما قولتلك

بصوت عالي وقدام الجرسون والناس سمعاني


" بجد بجد بموووووووووووت فيك "

وكل دا ومفجآتك ما خلصتش

بعد ما شربت قهوتك وانا شربت شايي على ريحة قهوتك ... اخدتني واتمشينا على الكورنيش

وكمان ركبتني مركب .. واكلنا درة وترمس

خليتني عملت في ليلة واحدة كل اللي حلمت بيه طول عمري

وبعد ما روحنا البيت


لقيت مفجأة كمان

" تورتة عليها صورتك وصورتي " وشكلها قلب جميييييييييييل اووووووووووووي

كانت من حلاوة شكلها مش عايزة اكلها عايزة اتفرج بس عليها ههههههههههه

وبعدين .. طلعت لي آخر مفجأة واروع مفجآة

أكتر ديوان بحبه لأمل دنقل

لأ ومش كده وبس

دا مكتوب بخط ايدك .. وانا عارفة انت قد ايه بتكره تكتب بايدك

لكن علشان خاطري عملته ليا

ومجلده وعلى التجليد طابع اهداء بلون الدهب

" إلى حبيبتي وطفلتي وصديقتي ومعشوقتي الأبدية إليكِ يا زوجتي الحبيبة .. "


ومن جوة كتبت لي اهداء بردو بخط ايدك

" حبيت امل دنقل مليووووووون مرة اكتر من الأول علشان كان اول حاجة نلاحظ انها متشابهة بيننا فكان لازم النهاردة اهديكي كلماته .. انتي عارفة اني مش بعرف اكتب شعر لكن انتي قصيدتي الوحيدة "

انا قدام دا كله ماكنتش عارفة اتكلم انا بس عيطت اوووووووي

وحضنتك كأني مش عايزة نبعد عن بعض سنتيمتر واحد حتى طوووووووول العمر


*****

وجه الدور عليا بقى علشان اوريك المفجأة بتاعتي رغم ان الساعة كانت 3 بالليل ورغم اننا كنا خلاااااااااااااااص مهدودين من التنطيط طول النهار
قولت لك :

* يلا بينا ننزل حالاً ..

- طب ننزل فيين ؟؟

* هتعرف لما تنزل

- طيب خليها الصبح يا سارة

* لا يمــــــــــــكن أبداً لازم حالاً

- طب انا مش قادر اسوق

* مش محتاجين العربية هنتمشى خمس دقايق ونوصل على طول

- لأ نمشي اييييييه .. اسوق احسن


***

ونزلنا ركبنا العربية وقولتلك اطلع على الشارع الرئيسي

وطلعنا على الشارع الرئيسي وخليتك تركن على جنب

وجه دورك بقى ، غميتك زي ما عملت فيا الصبح بالظبط

ووقفنا وشيلت الغطا من على عينك وشاورتلك على اعلان كبير منور ...

الاعلان كان عليه صورتك وكان بيقول


" بحبـــــــــــــــــــــك يا جوزي "

أي نعم في ناس افتكرته فيلم

وفي ناس افتكرته اعلان تمهيدي لاعلان عن سمنة هههههههه

والناس اللي نفذولي الاعلان دا كانوا فاكريني مجنونة هههههههههههه


بس عجبك اوووووووووووووووووي

وكل يوم الصبح وانت رايح شغلك تشوفه

ووانت راجع تشوفه

وكل الدنيا مش فاهمة اي حاجة .. انا وانت وبس

اللي فاهمين ;)


******

11 comments:

درة 3 said...

الله يهب لك من زوجك وذريتك قرة ايعن ويجعلكم للمتقين إماما

الله يديم بينكم الحب والمودة
لايغير عليكم
ويحفظكم من شر العين

شر الجن الانس

مامة مازن said...

وااااااااااو لوك جديد مبروك
اروح استقرا بقى ههههههههههه

مامة مازن said...

سارة العسولة اسمحيلى بعد اذنك اضحك
هههههههههههههههههههههههههههههههههه
يا بنتى والله بحب احلامك وجنانك وخايفة عليكى قوى والله ياريت الواقع جميل وحالم كده ياريت بس ادينا فى محاولات مستمرة لاجل نحليه
موااه ليكى يا ارق حالمة شوفتها من سنين

مامة مازن said...

بس الاهداء وانتى قصيدتى الوحيدة واميرتى وبتاع والله حاجات حلوة

امال اغنية تتجوزينى فين

سارة درويش said...

درة يااااااااارب اللهم امييييييين يا درة بس لما ربنا يرزقني بيه الأول :)

مييرسي اووووووي ع الدعاوي الحلوة دي

سارة درويش said...

مامة مازن نووووووووووورتي

قوليلي ايه رأيك ف اللوك الجديد حلو ولا ايه

مامة مازن said...

حلوقوى فيه حياة

سارة درويش said...

انتي الاحلى يا احلى مامة مازن ف الدنيا :)

سارة درويش said...

مامة مازن .. والله انا عارفة ان مافيش راجل بالرومانسية دي .. بس اهو بعيش ف الاحلام بما اني مش هعيش ف الواقع :'(

سارة درويش said...

اغنية تتجوزيني بتقل المدونة فشيلت الاغنية خالص :(

MOROOOO said...

ربنا يرزقك بيه ويكون زى ما انتى بتحلمى بيه كده
مدوناتك كلها راااااااااااااااااااائعه
^_^