Friday, August 21, 2009

تعرف اني عاملة لك عمل ؟ !!



تعرف اني عاملة لك عمل ؟؟

أيوة طبعاً اومال يعني انت هتحبني الحب دا كله بالساهل !!

انا كل اول شهر باخد مبلغ معين كده واديه للشيخ بتاع الجامع اللي ورانا ...


علشان يطلعه صدقة بنية دوام سعادتنا :)


وباخد أي حاجة فيها عرقك (( قَطَرك يعني )) ..


واغسلها واكويها وارجعهالك معطرة :)



و وانا بعمل لك الأكل بقعد اقرا عليه شوية كلام ..

أيووووووون .. بقعد اقول يااااااااارب يطلع حلو علشان هو تعبان طول النهار في شغله و جعان

ونفسي أوي ابسطه :)

وبحط لك في هدومك حجاب .. مش حجاب واحد لأ كتييييييير

علشان كل ما تيجي تطلع حاجة من جيبك تلاقي ورقة بقولك فيها

" بحبك " أو " وحشتني " أو " خلي بالك منك .. انا ماليش غيرك "

وكل يوم قبل ما تخرج بقعد اقرا أدعية في سري

واستودعك وادعي ربنا يحرسك ويحميك

بذمتك مش عَمل جامد وما يخرش الماية

واحسن من بتاع ام حزمبل واشتاتا أشتوت ؟؟

:)


لأ وايه .. احلى حاجة في العمل دا

ا
نك كل ما تصلي وتتوضا و نقرا قرآن سوا العمل مفعوله يزيد

مش يبطل ..

:)

8 comments:

The Confused said...

يا ريت كلو يعمل اعمال زي دي :)

بوست حلو يا ساره ودماغه حلوه وفكرته جميله جدا

ياااااااااااا رب اوعدنا ب اللي تعملنا عمل زي ده ولو مرتين تلاته ف الاسبوع حتى :D

سارة درويش said...

ربنا يخليك يا عبد الله

ان شاء الله ربنا يرزقك باللي تعمل لك العمل دا طول العمر

اتوكل على الله واتجوز بنتي وهي هتظبطك هههههههههههههههههه

mrs.hegazy said...

جميل اوى يا ساره و معانيه اللى بين السطور احلى ..انا حتى بعته فى ايميل لجوزى ..تسلم ايديكى ..على فكره انا دعيتلك دعوتين و الله مش واحده بس :)

سارة درويش said...

تسلميلي يارب

بفرح اوووووي لما اعرف ان واحدة افتكرت جوزها لما قرت المدونة وحست انها عايزة تهديه الكلام

بجد بفرح اوووووووي

ربنا يسعدك يارب

وياااااااارب يتقبل منك الدعاوي الحلوة دي يارب

Eno said...

ماشاء الله ولا قوة الا بالله عليكم

ربنا يحافظكم لبعض ويزود حبكم لبعض

انا باه مش هقولك انا قريت البوست بس لالالا انا مش نمت الا لما خلصت المدونه كلهااااا تسلم ايدك ربنا يكرمك يارب والله كل كلمه كتبتيها حاسيتها بجد وكمان في مواقف عديت بيها مع زوجي وحاسيتها لاني عديت فيها قبل كده

لو قعد اكتبلك عن كل اللي حاسيت بيه هقعد اكتب كومنت 3 ايام واحتمال مش يكفي

سعيده بمعرفتي لمدونتك :)

سارة درويش said...

يارب يخليكي يا اينو يا قمراية وميرسي بجد على دعواتك الحلوة دي كلها

بس للأسف انا لسة ما اتجوزتش :( دا لسة مش واقع دا لسة خيال :)

ربنا يسعدك مع جوزك يااااااااااااااارب

Eno said...

اوبس
اسفه والله اللي فهمته من البوستات كده :$
ربنا يباركلك ويرزقكك الزوج الصالح اللي يسعدك ويحققلك كل احلامك
انا سمعت البرنامج في الحلقه اللي علي البلوج هو في حلاقات تاني ؟؟؟

دمتي بكل خير :)

سارة درويش said...

ياحبيبتي ولا يهمك انا قولت لك بس علشان تغيري الدعوة

ههههههههههه

بدل ما يخلينا لبعض

يرزقنا ببعض بقى :)

البرنامج في منه حلقات تانية بس مش عارفة اخدها من مدير الاذاعة

اول ما اخدها هجيبها على طول